דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דגשים חשובים לבחירת סוגי עמודי תאורה לגינה 

מאת    [ 01/04/2018 ]

מילים במאמר: 810   [ נצפה 2326 פעמים ]

סוגי עמודי תאורה לגינה

עמודי תאורה לגינה מהווים פריט חשוב ביותר גם מבחינה פונקציונלית - מתן אור לגינה בצורה מספקת שיתפרש על פני שטח נרחב, וגם מבחינה עיצובית- לעמודי תאורה עיצובים שיכולים להתאים לסגנונות שונים של עיצוב: סגנון מודרני בעל קווים נקיים או לחילופין סגנון וינטג' בעל עיצוב רומנטי כמו פנסי רחוב. ישנו היום מבחר גדול של עמודי תאורה המתאימים לגדלים שונים של גינות, סגנונות עיצוב שונים, מיקומים שונים וישנם גם עמודים קבועים לעומת עמודים הניתנים להזזה.

היתרונות של עמודי התאורה

ניתן לשלב את עמודי התאורה יחד עם אביזרי תאורה אחרים כמו נורות אותן מפזרים בנקודות מסוימות בגינה או גופי תאורה צמודי קיר אותם מתקינים לאורך הקיר. עם זאת, בניגוד לאמצעים האחרים המהווים תוספת, עמודי התאורה הם עמוד התווך של תאורת הגינה. גובהם מאפשר להם להפיץ אור על פני שטח רחב. יש להם זווית תאורה נרחבת. אם משווים את תאורת הגינה לתאורת הסלון, עמוד התאורה מקביל לגוף התאורה המרכזי בעוד שהנורות מקבילות לתאורת אווירה, כמו ספוטים המאירים באופן ממוקד על פריט דקורטיבי שישנו בפינה כלשהי בסלון.

איך בוחרים את עמודי התאורה?

בבחירת עמודי התאורה יש להתחשב במספר פרמטרים:


    • גודל הגינה: גודל הגינה הוא פרמטר משמעותי בקביעת סוג עמודי התאורה ועוצמת התאורה שצריכה להיות בהם. אמנם ברוב הגינות עמודי התאורה אינם אמצעי התאורה היחיד, לרוב ישנן גם נורות המפוזרות לאורך הגינה או גופי תאורה הצמודים לקיר אך עמודי התאורה נועדו לספק תאורה למרחבים גדולים יחסית כמו לאורך שבילי הליכה ואזורים נוספים.
    • סגנון העיצוב של הגינה: בחירת סגנון העיצוב של עמוד התאורה צריכה להיות בהתאם לקונספט העיצובי של הגינה. ישנם סוגים שונים של עמודים, חלקם בקווים עגולים ורכים, חלקם בצורות הנדסיות ישרות יותר, או בסגנון וינטג'. העמוד מהווה חלק מעיצוב כולל של הגינה ורצוי לראות אותו כחלק מעיצוב רחב יותר.
    • סוג המנורה: ניתן להתאים מנורות שונות לעמודי תאורה שונים. מנורות סולאריות הן חסכוניות מאוד ומתאימות למדינה שטופת שמש כמו לנו. עם זאת, אם הגינה מוצלת מאוד יתכן שהמנורות לא יקלטו די אור שמש בכדי להאיר באופן רציף וחזק לאורך כל שעות החשיכה. אם עמודי תאורה סולאריים פחות מתאימים כדאי לבחור בעמודי תאורה עם נורת לד. נורת לדאף היא נחשבת לנורה חסכונית מאוד, צורכת פחות אנרגיה באופן משמעותי לעומת נורת ליבון או הלוגן והיא גם מתאימה לתאורת חוץ- אינה שבירה ועמידה גם בפני תנאי מזג אויר שונים. את סוג הנורה ניתן לבחור ללא קשר לעמוד עצמו.

חשוב לתכנן את התקנת העמודים

התקנת עמודי תאורה דורשת היערכות מראש ותכנון המתפרש על פני כל שטח הגינה. צריכה להיות תשתית חשמלית מתאימה, תכנון וביצע חשמלאי מוסמך המומחה בתחום תאורת חוץ. יש לעבוד על פי תכנית ומפה מפורטת של סידור התאורה בגינה. אם נדרשת לאחר ההתקנה של העמודים הוספת נקודת חשמל נוספת או העברת העמוד למקום אחר  הדבר עלול לגרום להרס של אותו אזור וארגונו מחדש. מערכת עמודי התאורה יכולה להיות מערכת בה מודלקים כל העמודים יחד או לחילופין מערכת מפוצלת בה מודלקים בנפרד אזורים שונים בגינה. בכל מקרה יש להשתמש באמצעים חשמליים שונים כמו תיבת הסתעפות, צינורות מריכף (צינור כפיף), וגם חוטי הארקה לשמירה על בטיחות. יש לוודא שכל אמצעי החשמל עמידים נגד מים. גם עמודי התאורה עצמם צריכים להיות בנויים ממתכת עמידה למים ולשמש. יש לוודא גם שאין התנגשות בין התשתית החשמלית למערכת ההשקיה של הגינה.

סוגים שונים של עמודי תאורה

באתרי אינטרנט המציעים מוצרי חשמל ותאורה לבניה ותעשיה, ניתן לראות סוגים שונים של עמודי תאורה אותם ניתן לחלק לפי פרמטרים שונים:


    • גובה: ישנם עמודים נמוכים המגיעים לכ-30 ס"מ וישנם עמודים גבוהים יותר המגיעים ל- 50 ס"מ, 1 מטר ועד 2.40 מ'. עמוד אתונה ענק המגיע לגובה 2.40 מ' ונראה כפנס בעל עיצוב קלאסי מתאים לגינות גדולות במיוחד. בגינות ביתיות בגודל סטנדרטי ניתן לבחור בעמוד נמוך יותר.
    • המתכת ממנו עשוי העמוד: חשוב לשים לב שהעמוד עשוי ממתכת העמידה בפני מים ושמש. באתר תוכלו למצוא עמודים העשויים נירוסטה או אלומיניום.
    • צורת ראש העמוד: לכל עמוד ראש עם עיצוב השונה מהאחר. ישנם עמודים כמו "עמוד נירוסטה קצר פירמידה" או "עמוד נירוסטה ארוך פירמידה" בהם ישנו עיטור עדין המבדיל אותם מעמודים אחרים. ישנם עמודים בהם לראש העמוד צורה ייחודית יותר כמו "עמוד גינה נירוסטה פטריה" או "עמוד גינה נירוסטה שלבים". אלה עמודים בעלי עיצוב מודרני ובקווים נקיים. ישנם עמודים בעלי עיצוב שונה כמו "עמוד גינה ליסבון", "עמוד גינה קורפו" או "עמוד גינה אתונה" שכולם עמודי תאורה בצורת פנס רחוב קלאסי עם הבדלים דקים ביניהם. עמודים אלה בעלי סגנון רומנטי ווינטג'.

תוספות לעמודי התאורה

כאמור, ניתן להוסיף ולחזק את עמודי התאורה עם תאורה נוספת. מומלץ במיוחד בגינות עם אזורים ספציפיים אותם רוצים להדגיש כמו עלי צמחים מסויימים, בריכה, אזור ישיבה ועוד. באתרי אינטרנט המציעים גופי תאורה, תמצאו שלל אמצעי תאורה נוספים כמו גופי תאורה צמודי קיר/חומה, שקועי קיר/חומה, שקועי רצפה, גופי תאורה תלויים המחזקים את האווירה הרומנטית או סגנון הוינטג', דוקרנים ועוד.

לסיכום, עמודי תאורה לגינה מפיצים אור באלומה רחבה ובגלל גובהם האור מופץ על פני שטח נרחב יחסית. בשל כך עמודי התאורה הם חלק חשוב בתאורת הגינה. חשוב להכין תכנית להכנת התשתית החשמלית המתאימה לפני התקנת העמודים. ניתן לבחור בין סוגים שונים של עמודים הנבדלים זה מזה בעיצוב, בגובה ובמתכת ממנה הם עשויים.

המשך גלישה מהנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב